Varis TEDAVİSİ

Medikal Estetik

Varis Tedavİsİ

Uzun süre ayakta kalmayı ya da sürekli oturmayı gerektirecek meslek gruplarında çalışan kadınlar ve erkeklerin en büyük sorunlarından biri varis problemidir. Bu hem sağlık olarak hem de görsel olarak insanları mutsuz eder.

Toplardamarların genişlemesi ve şişmesiyle ortaya çıkan varisler genellikle, vücudun en fazla basınç altında kalan bölgesi olan bacakların alt kısımlarında görülür. Kadınların, hamilelik ve period dönemlerinde varislerle ilgili şikayetleri artar.

Yaşam kalitesini etkileyen önemli sorunlardan biri olan varisin görülme sıklığı %20 ile 40 arasındadır. Ayakta uzun süre hareketsiz olarak durma, genetik yatkınlık ve bayan hastalarda fazla kilolar varis hastalığı için risk faktörü olarak kabul edilmektedir.

Günümüzde tıp alanındaki gelişmelerle birlikte Lazer ve Sclerotherapy gibi ameliyatsız varis tedavi yöntemleri kullanılmaya başlamıştır.

Günümüzde varis tedavisinde  Lazer ve Sclerotherapy gibi ameliyatsız yöntemler kullanılmaktadır.

Lazerle Varis Tedavisi: Q-Switched Nd:YAG Lazerle ince damarsal lezyonlara ve 3-4mm varislere dışarıdan lazer uygulanarak yapılan bir tedavidir.

Sclerotherapy: Scleroterapide bozulmuş olan veninize kimyasal bir ilaç enjekte edilir. Damar içten dışa doğru etki ederek damar duvarının birbirine yapışarak kapanmasına neden olur. Venleriniz artık kanla dolmaz. Normalde bu venler vasıtası ile kalbe dönen kan, diğer venler ile kalbe döner. Vücut zamanla tedavi edilmiş bu venleri yok eder.

Varis tekrarlayan bir hastalık mı?
Tedavi edilen sorunlu damar dışında ileride başka toplardamarında varisleşmesi görülebilir.

Varisi tedavisi sonrasında nelere dikkat edilmeli?
– Güneşli ve sıcak ortamlardan uzak durmalı.
– Uzun süreli ayakta durma veya oturma zorunluluğu olan mesleklerde uygun egzersizler ve koruyucu varis çorapları kulanılmalı.
– Varis sorunu yaşayan hastalar aşırı kilolardan uzak durmalı.